Stop regeringens angreb på flexjobberne

Respekt til flexjobberne! De er ikke dovne danskere, der vil tage sig sammen til at klare et fuldtidsjob, hvis de får med pisken og bliver loven en gulerod. Nix; de er viljestærke mennesker, der allerede har overkommet mange forhindringer for at komme ud på arbejdsmarkedet og bidrage med den restarbejdsevne, de har.

Det var en af hovedpointerne i det oplæg, jeg holdt 25.01 på konferencen "Udstrakt hånd eller knytnæve" om regeringens planlagte reform af førtidspension og flexjob.

Jeg tror, at mit budskab gik nogenlunde klart igennem, for gæste-konferencieren fra DR blev i hvert fald rimelig mundlam bagefter. Men døm selv:



Når jeg skriver regeringens "reform", mener jeg naturligvis "nedslagtning". For der bliver ikke stort andet tilbage end rygende ruiner af den uundværlige flexjob-ordning, hvis regeringen får sin vilje. Og det tyder meget på, for Socialdemokraterne, SF og de Radikale gør intet for at bremse dem.

Derfor må vi i Enhedslisten klare det selv. Jeg vil opfordre alle til at skrive læserbreve om emnet og mails til de andre partiers ordførere inden for handicap, beskæftigelse og socialpolitik. Hvis vi råber højt nok, må det gøre en forskel!